2011-12-03

Thailand Dag 1

Flygresan var det värsta! Dåligt plan med värdelösa stolar,
vilket gav en väldigt ont i rumpan och maten ska vi inte ens prata om, fyfan! 17 E räknade Wille som mest på vår mat. ÖHRK.
Mådde illa nästan hela flygresan, sov någon timme! Wille fick äran att få skrikande barn och folk som gått in i honom hela tiden! Det vill säga ingen sömn alls.
Men pi, flygresan hit sög. Hoppas iaf vi får sitta bredvid varandra på vägen hem.

Väl nere i Thailand var vi trötta och smått irriterade. Inget som sagt strålande humör.
Men de löste sig när vi bara hade 1,5 timme på bussen till Khao Lak. (NOT) Jag såg såklart bara rakt fram när de visade vart vi skulle gå,
de första jag såg var en skabbig äcklig pickup truck och jag trodde seriöst att vi skulle sitta i den där saken. Men som tur var skulle bara väskorna kastas in där,
sen fick vi gå in i bussen som stod bakom!
Sov lite på bussen, en man var nära att dö. Tyckte jag det kändes som iaf.
Han hade i princip bara drukit Whiskey på planet ner så han fick något i form av värsta anfallet enligt mig.
Jag höll på att dö själv. Men han klarade sig och har förmodligen hällt i sig en massa vatten nu!

Bussresan va ganska spännande ändå, här är 200 bilar som kör samtidigt hur som helst, även en massa mopeder som kör hur de själva känner för.
Men ovanpå en utav bilarna, såg jag något ovanligt en APA, Som förmodligen liftade runt på bilarna för att få skjuts till sina bananer.
Husen här är små och i alla dess färger.
Utanför husen på vänster sidan har alla ungefär som en förminskad tempelbyggnad i trädgården, Frukantvärt fult
men de är ändå rätt coolt, så vi får komma på något ord för det.
Wille vill gärna ha en sån själv på våran balkong men jag tror jag röstar ner det =)
Vi ska försöka fota ett så ni får se själva.

När jag satt helt uppe i att titta på husen såg jag ett stort fällt men typ djungel och allt en djungel tillhör,
mitt där inne stod
det flera stycken elefanter, Så ja äntligen har jag sett elefanter.
Wille såklart med sin lite halv dåliga hörsel hörde inte när jag skrek KOLLA ELEFANTER.
Men sen kom där ett till och då såg han dom :) Han blev också impad. Precis som jag :)

I byn Thai Mueang såg vi polisstationen och massa affärer (skräddare) och fräsiga munkar med oranga dräkter på sig :) Wille säger att de är så coola.
Vi är ju 15 minuter med bil utanför Khao Lak, Här är tyst & lugnt. Vilket jag tycker känns som riktigt härlig semester.
Så stranden här heter Bangsak Beach!


Vi kom äntligen fram till hotellet, och det enda jag ville var att sova, men hungern tog över.
Så vi fick ner våra saker på rummet,Sen tog vi våra lata rumpor upp och åt frukosten.
Åhh gud! Det var sååå himla gott! Yumyum. Maten här är super god, Har redan hittat min favis!
Gick ner på hotelletrummet vid 12, sov till klockan sex =) Vi behövde det verkligen, sen gjorde vi oss lite i ordning
och gick ner till stranden för att se solnedgången! MYS! Vi badade fötterna igår också, typ 27 grader i vattnet om inte mer, som värsta badkarsbadet. :)

Fotade lite och så, gick upp till hotellet och där hade vi bokat bord, de har tydligen en sån Thai Buffe Friday.
Riktigt skoj med underhållning och äckligt goooood mat!
På Tisdag är det som sagt min födelsedag, får se vad vi gör. Wille har nog redan börjat planera,
Känns det som iaf. När han fick reda på att ni ska alltid ha er frukost. Så jag hoppas på att jag får frulle på sängen!
Hade lätt varit den bästa födelsedagen då! Fast det är de ändå. Jag är ju trots allt inte i Sverige!

Nå ni vill kanke veta hur vädret är, 31 grader fast igår regnade det, så därför vi sov bort dagen då.
(Wille påpekar även att de defenitivt inte går att gemföra med regnet i sverige.
Vattnet som trillar ner från himlen är varmt.)
Hoppas på bättre imorgon!
Fast de sa att de inte regnat på länge och att de inte skulle vara så imorgon! Så vi håller tummarna.
För vi vill sola & bada.

Här är även världens godaste drinkar, vi prövade iaf cocos drinken och ananasdrinken. MUMS.
Favoriten hittills är ju såklart cocos!

Nu är klockan bara halv 6 på morgonen och jag är pigg som attans, har gjort kaffe och så.
Kaffet här är ingen höjdare. Skit i de, de går iaf ner!
Till morgonciggen är de okej! :)

Nu vill jag att frukosten kan öppna, jag är sylten! På min favis ris,ätror,bönor och ägg röra!
Mmm, :D Och ananasen och allting.
Wille ligger i sängen och halvsover. Han är söt!

Nu hoppas jag att ni därhemma har det super bra, jag saknar er och önskar ni kunde varit med oss.
Men ni får istället ta hand om allting där hemma.

Älskar er, / Carolina&Wille.

"Här är söta gekos på väggarna och grodor och massa andra fast de är vidriga småkryp. Även syrsorna spelar som en hel orkester utanför dörren"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar