2011-12-03

Thailand dag 2

Thailand dag 2

Vi vaknade väldigt tidigt, vet inte varför men vi förstod kanske inte riktigt att vi
faktiskt befann oss i Thailand. Känns fortfarande lite overkligt.
Idag har jag såklart bränt mig, why not? De tog ju min Sun lotion på flygplatsen i Malmö!
Taskigt.
Men idag bestämde vi oss för att ta en strand promenad efter frukosten vi åt halv 8 i morse!
Super mysigt.
Strandpromenaden va otroligt mysig faktiskt. Såg en massa sandkrabbor.
Tycker egentligen inte om dom, för man ser dom knappt. PI! Massa fina snäckor såg vi också,
i alla dess färger. Även koraller som flytet upp av vågorna på stranden. super fint!

Fick även en film på en krabba i lånehus! :)
Solen började inte skina förens efter 9
och då var vi tillbaka på hotellrummet igen för en dusch.

Vi hade även bestämt oss innan för att åka in till Khao Lak centrum.
Klockan 11 gick gratis bussen tur&retur Yumyum!
På bussfärden åkte vi förbi Elephant trekking och såg en bäbis elefant.
Ska även ta oss tid upp till Tsunami museet och båten. (Lovar att fota en massa)
Väl i Khao Lak mös vi runt.
Kolla på saker, fixa vykort till alla där hemma! Så inom en vecka eller något kommer dom nog!
Wille köpte sig ett par solbrillor också, han är ganska handsome i dom, så jag får nog hålla
hårdare i honom nu ;)

vi åt en gooood lunch på en mysig restaurang, där fick jag en cocos shake. Var god! :)
Wille tog en mumsig Chang öl. Mums! Han åt bläckfisk. =)
När vi sedan gick vidare så såg vi bikinis som jag behövde. Tanten där fick oss att
köpa en Gucci väska och en klänning :) Blev en tidig födelsedags present till mig (: Söta Wille.
Så tillslut stod jag med två bikini, en väska och en klänning! Men jag tyckte ju om det så! :)
Tusen tack Wille.

Bussen på väg hem så fick vi reda på varför de har statyer i deras trädgårdar.
Det är till Buddha! Där de ställer ut cola flaskor med sugrör i,
Måste också även påpeka att Buddismen är den mysigaste religionen som finns!
Ska förmodligen åka till Similan Island tillsammans med våra grannar! Kan vara skoj (:

Ska ner och beställa ikväll hos en man nere på stranden, han har även en bar där vi tänkte äta
lite mat och dricka lite gott :)

Ha det bra så ses vi väl snart, Usch jag vill nog inte hem till Kalla Sverige igen!!

1 kommentar:

  1. Oooooh ni verkar ha det så mysigt! Är å glad för er skull.
    Glöm nu inte att använda den där undervatten grejen ni lånade för att filma under vattnet när ni snorklar på similian! <3

    SvaraRadera