2011-12-05

Thailand dag 4

Thailand dag 4

Idag väckte Wille mig med ett glatt leende på läpparna,
Själv var jag inte så glad. Dåligt morgonhumör! Är van vid min ensamhet på morgonen!
Men det gick över så smått när jag fått mat i magen :)

Vi satt lite vid datorn och uppdatera efter frukosten och sedan åkte vi till Khao Lak.
Vi köpte oss en undervattenskamera som vi kan ha med oss när vi åker ut till Similan Island imorgon.
Min födelsedag kommer bli den bästa någonsin!
Inne i Khao Lak gick vi runt och mös bara, vi kollade runt med olika turist grejer och vilken som
var billigast att åka med ut till James Bond ön och Elefant åkning :)
Hittade en som var mer än halva priset billigare än alla de andra! Glada blev väl vi!
Hon erbjöd oss precis samma som de andra bara billigare! Underbart.

Var även en tråkig indier som tvingade in oss i sin affär och ville sy kostym och en klänning.
Visst är klänningarna sjukt fina, men att ta med en bröllops klänning hem och sen bara hänga in den
i garderoben känns mycket onödigt!
Han va en aning påfrestande men vi blev ju trots allt varnade för dessa indier innan vi åkte.

Vi tog oss ut från affären utan att få någonting köpt. Tack&lov!
Fortsatte att vandra runt och bara titta och mysa.
Hitta en mysigt bar/restaurang som vi tog oss en drink på.
Riktigt goda drinkar! Mumsfilibabba, där fanns även gratis Wifi- internet.
Jag blev lite rund om fötterna, för halleda va solen den tar även om där är lite moln i vägen!
Och sol + drinkar är ingen bra kombination!

Vi gick till taxin som tog oss hem till hotellet igen,
Gick och bada i poolen och tog de lugnt,
sen gick vi upp och duscha,
tog oss ner till stranden, gick mot vårt lilla ställe, som Mr Bao visa oss igår.
Att gå dit tar ungefär 20 minuter, och med solnedgången i ansiktet är det underbart.
Men smarta som vi är tänkte vi inte på tidvattnet.
Hur ska vi ta oss över här?
Wille kasta av byxorna och gick i, det va en aning djupt men det gick,
Medans han tog 2 steg fick mina små ben ta 8 steg för att komma över till andra sidan!

Väl över hittade vi vårt place, där vi satte oss och titta på solnedgången och tog en drink.

Beställde sedan otroligt god mat, som vi båda haffat i oss när vi kom att tänka på att
"Vi ska ju fota maten" Så blev inget foto på maten, men på efterrätten blev där :)

Otroligt underbart ställe! Även gratis taxi både dit och hem, så vi åkte taxi hem till hotellet!

Har haft en underbar dag åter igen!
Glöm inte att gratulera lilla mig imorgon. :D

/ Carolina&Willy.

1 kommentar:

  1. Oh vilka fina bilder! Ni verkar ha det mega mys! Är så avundsjuk! Idag fick vi första regn blandade snön + världens sjukaste blixt halva i 3+grader. Jag fick köra till kivik och pendla mellan 30 - 50km/h och ändå höll man på att glida av väg-satan! Det var det en hel del andra som gjorde. Jag hoppas att ni också åker ut och ser lite "ö-världar" inte bara similian, det är det som är det vackraste och ni måste så klart åka longtail om ni inte redan gjort det :)
    Vi saknar er, och jag hoppas att du har en fin fin paradis födelsedag i morgon! Puss puss

    SvaraRadera